PLAGIAT LOCAL HEROES W SIECIÓWKACH

Local Heroes to polska marka z charakterystycznymi ubraniami głównie skierowana do dziewczyn. Odniosła ogromny sukces nie tylko w naszym kraju, ale również za oceanem – ich koszulki noszą między innymi Justin Bieber, Miley Cyrus, czy Rita Ora. Nic dziwnego więc, że znane marki sieciowe takie jak Bershka, New Yorker czy Sinsay podłapały ten trend i postanowiły dosłownie „zerżnąć” ich pomysły.

Local Heroes to przede wszystkim pastele, tęcze, feministyczne napisy i rzeczy, które pokochają ludzie z internetu. Z pewnością marka stawia tutaj na fajne nadruki – chcąc trafić do osób, które nie odrywają się od Tumblra. W ostatnich kolekcjach pojawiły się jednak klasyczne jeansy z fajnymi naszywkami, czy satynowe sukienki.

Marka stara się też powrócić do końca lat 90., czy też początków lat 2000. Taki, nieco kiczowaty styl podchwyciły też inne alternatywne marki, jak O-mighty, Aloha From Deer, czy The Ragged Priest.

78563, LOS ANGELES, CALIFORNIA - Friday May 25, 2012. Newly graduated Justin Bieber spotted wearing a "Doing Real Stuff Sucks" t-shirt while leaving a recording studio in Burbank. The 18 year old, who recently bought a multi-million dollar house, recently received his GED, and got a surprise high school mock graduation ceremony on Ellen Degeneres' chat show. He is seen wearing a red Detroit Red Wings hockey cap along with red Converse sneakers. Photograph: Bruja, ?? PacificCoastNews.com **FEE MUST BE AGREED PRIOR TO USAGE** **E-TABLET/IPAD & MOBILE PHONE APP PUBLISHING REQUIRES ADDITIONAL FEES** LOS ANGELES OFFICE:+1 310 822 0419 LONDON OFFICE:+44 20 8090 4079

Jestem ciekawa, co na temat rzekomych plagiatów mają do powiedzenia założycielki firmy – Areta Szpura i Karolina Słota. Jak podają na stronie Local Heroes – założyły ją mając jedynie 150$ budżetu. Wszystko zaczęło się, gdy zaczęły wysyłać koszulki gwiazdom – a one zaczęły je nosić! Dzięki temu z małej marki, mającej kilka wzorów koszulek stały się międzynarodową firmą z ubraniami dostępnymi na pięciu kontynentach. Zarządzając małą, czy dużą korporacją z pewnością potrzebny jest dobry crm, czyli system zarządzania relacjami z klientami – sprostanie potrzebom konsumenta, zaspokojenie ich. Bez tego nie wiadomo, czy firma osiągnęłaby taki sukces. I być może dlatego duże, znane marki sieciowe zaczerpnęły po taki trend, bo dzięki CRM, wiedziały, że jest na to takie zapotrzebowanie.

źródło: http://localheroesstore.com

Gdzie kupić?

Zobaczcie, jakie sklepy ściągnęły pomysły od Local Heroes. Z jednej strony – możemy kupić ubrania w podobnym stylu za sporo mniej niż te oryginalne… Jednakże – czy nie lepiej wspierać lokalnych bohaterów?

źródła: strony ww. sklepów

Jak myślicie – jest to plagiat, czy raczej taka nadeszła moda, a być może Local Heroes stało się jej prekursorem?

6 komentarzy

  1. Serio uważasz, że pomysł został „zerżnięty” od local heroes, tylko dlatego, że stylistyka odpowiada projektom proponowanym przez Aretę i Karolinę? Lfmao. Proponowałabym pokopać głębiej, np. do Tavi Gevinson

    • Nie, mam raczej na myśli takie same napisy i nadruki – np „grl pwr” które LH wykorzystały w kampanii społecznej, tego typu teksty z WiFi, jedzeniem itp, albo koszulki w jakiś jeden motyw – to pomysły ewidentnie inspirowane local heroes I nie tylko w tym sezonie ale już od jakiegoś czasu. Bo sama stylistyka, satyny, róże nie są żadnym odkryciem, to już kiedyś było.

      • Skrót Grl pwr nie został wymyślony przez local heroes, wiec nie dziwne ze może pojawiać się na ubraniach innych firm

        • Wiem że nie został, ale został wypromowany, a później zaczęły się pojawiać w innych sklepach takie rzeczy.

  2. Eh, taki styl widuje się teraz wszędzie, nawet na Romwe, Shein i innych dobrze znanym firmom, ale ostatnio nawet mam na sobie w ostatnim poście bluze z uwaga Ganja Mafia, więc.. 😀

  3. Nie nazwałabym tego plagiatem, ta stylistyka juz wcześniej pojawiała się w amerykańskich sieciówkach. Local heroes jej nie zapoczątkowało…

Dodaj komentarz

Navigate
%d bloggers like this: